AM 01:00

I must have fallen asleep, lulled by his strange story. When I
awoke,night was deep all around us. The camp outside our tent was
still, and his pot fire held only a single flickering flame on a wick
in the oil.

I was huddled beneath one of his blankets, fallen over sideways
on his bed. He slept, curled like a kitten, his brow nearly touching
mine, on the other end of his pallet. His breathing was deep and even,
and one long hand was palm up on the blankets between us, as if in
offering, or beseeching something of me.

Sleepily I reached over and set my hand in his. He did not seem
to wake. Strangely, I felt at peace. I closed my eyes and sank down
into a deep and dreamless slumber.


-----------------------------------------------------------------------

AM 04:00

我想我是在他淺而規律的呼吸聲中睡著了吧。當我醒來時,夜深深地包圍著我們,
帳棚只剩餘溫,火苗早連星也不剩。我抬眼瞧,他睡得很深呢,蜷曲著像貓一般緊
挨在 我的毛毯旁。黑暗中我感到他在毯子的另一邊,額頭幾乎頂到我的額頭。

他的呼吸聲又沉又穩,而一隻手則伸在我倆中間,輕輕地覆蓋住我的手掌。他那粗
糙而結實的觸感暖暖的從掌心傳過來,彷彿要給我什麼,又像是在向我索取什麼。

我惺忪地握緊他的手,將額頭輕抵上他的。如意料中,這動作並未驚醒他。一股如
微風拂水的平靜與安詳傳來。我閉上眼睛,沉沉睡去,一夜美夢。






--
編按:『Fitz!你幹麻誘惑我~~~』
--






arrow
arrow
    全站熱搜

    愛莫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()